پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

برپایی موکب حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط مردم حسینی استان اردبیل

برپایی موکب حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط مردم حسینی استان اردبیل
در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با همت عاشقان و دلسوختگان خاندان عصت و طهارت  در نظر است در ایام اربعین حسینی، موکبی به نام نامی باب الحوائج آقا ابوالفضل العباس (ع) در مسیر پیاده روی زائرین حسینی در حدفاصل شهر نجف اشرف و ک...

ای دشت کربـلا سنه اهل بلا گلـور                      بیر دسته دردمند آلا سندن شفا گلور

آزاد اولوبدی ظلمیدن آزادگان عشق                     دیـدار یـاره یـار اورگینـده یارا گلور

در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با همت عاشقان و دلسوختگان خاندان عصت و طهارت  در نظر است در ایام اربعین حسینی، موکبی به نام نامی باب الحوائج آقا ابوالفضل العباس (ع) در مسیر پیاده روی زائرین حسینی در حدفاصل شهر نجف اشرف و کربلای معلی ایجاد گردد.

علما و عرفای بزرگ شیعه از جمله حضرات آیات شیخ میرزا حسین نوری، آقا میرزا جواد ملکی تبریزی، سیداحمد و سیدمصطفی خمینی فرزندان بزرگوار امام راحل بارها این مسیر را بصورت پیاده طی نموده و برخی از ایشان در اثر استمرار و مداومت بر این امر توفیق تشرف به حضور قطب عالم امکان حضرت بقیه الله اعظم «عج» را یافته‌اند.

در ایام مختلف سال به ویژه ایام اربعین حسینی، بسیاری از محبین آقا اباعبدالله و علمدار باوفای ایشان حضرت ابوالفضل العباس، این مسیر حدوداً 80 کیلومتری را مشتاقانه و با پای پیاده طی و خود را به کربلای معلی می رسانند. در طول این مسیر برخی دیگر از عاشقان شهدای کربلا با برپایی چادرها و هیئات و ارائه نذورات و خدمات رفاهی مختلف از زائرین حسینی پذیرایی و ارادت خویش را به صاحب عزا حضرت مهدی (عج) ابراز می نمایند. این هیئات و چادرها در عراق اصطلاحاً با نام موکب شناخته می شوند.

در اربعین امسال مردم حسینی و ولایت مدار استان اردبیل توفیق خواهند داشت تا میزبان برخی از این عزاداران والا مقام بوده و با پذیرایی شایسته خود موجبات برگزاری هرچه با عظمت تر این رویداد خطیر جهان اسلام فراهم نمایند

در همین راستا با هماهنگی نماینده محترم ولی فقیه در استان حسابی در بانک ملی به شماره 0109985615001 افتتاح و آماده دریافت نذورات و کمک های نقدی همه علاقه مندان به این امر مقدس خواهد بود.

علاقه مندان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا ارائه نذورات و کمک های غیرنقدی خود به دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری واقع در شهرک کارشناسان طبقه دوم ساختمان حج و زیارت استان اردبیل مراجعه و یا با شماره تلفن های 33744040- 33747030 تماس حاصل فرمایند.

با تشکر

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار