پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سخنرانی حجه الاسلام قاضی عسگر برای زائران حج تمتع اردبیل

  • 14 خرداد 1396
  • 08:19
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 1099 بازدید
  • Article Rating
سخنرانی حجه الاسلام قاضی عسگر برای زائران حج تمتع اردبیل

نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و یارت در ابتدای سخنرانی در همایش زائران استان در مورخ 14/3/96 در مسجد امام علی علیه السلام اردبیل ،از اماده شدن زائران برای سفر حج گفت. ایشان گفتند که تا الان 5/1 میلیون زائر در نوبت حج هستند و بیست سال زمان می برد تا همه این زائران به حج مشرف شوند.

وی به حادثه تلخ منی در سال ۹۴ اشاره و فرمودند که دل رهبر و مردم را این حادثه بدرد آورد

سرپرست حجاج ایرانی روایاتی در مورد حج بیان فرمودند از جمله فرمایش امیر مومنان که اگر به حج نروید خدا عذابش را نازل می کند و یا اگر یکسال بی جهت  حج را تعطیل کنید خدا عذاب را نازل می کند . آیات مکرر در قرآن و روایات در مورد حج وجود لذا ثواب حج خیلی بالاست و یک بار هم بیشتر برای کسی اتفاق نمی افتد و باید قدر این سفر معنوی را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص در خصوص دعوتنامه عربستان گفت . با توجه به اینکه پارسال حج تعطیل شد امسال به موقع به پاسخنامه عربستان جواب دادیم و تفاهمنامه را امضا کردیم و آنها تعهد دادند که امنیت زائران را تضمین می کنند .

وی در خصوص ویزای زائران گفت که کشور ثالث را برای ویزا گفتند و جمهوری اسلامی ایران قبول نکرد و ویزا بصورت الکترونیکی انجام می گیرد.

قاضی عسگر در جلسه زائران اردبیل به خواسته های ایران اشاره و بیان کرد که تشکیل اجتماعات و دعا در محل استقرار زائران ایرانی خواهد بود تا مسایل دیه حادثه منی همه اینها در قرارداد با عربستان آمده است.

در ادامه ایشان  به هجمه های امسال به سازمان حج گفت که با بررسی انجام گرفته سر نخ آنها از خارج بوده که بر علیه حج ایران تبلیغ می کنند و مسایلی که ما در رسانه ها بیان کردیم از جمله گفتند که پول حج را به جهیزیه جوانان و افراد بیکار بدهید.

حجه الاسلام قاضی عسگر در پاسخ به اینگونه جو سازی ها گفتند: ۷ میلیون ایرانی به خارج می روند از جمله ترکیه آنتالیا دبی و دیگر کشورها،شما به آنها بگویید که بیا و پول سفرت را به فقرا بده آیا او این کار را قبول می کند . حالا می آیند می گویند که زائران برای انجام اعمال واجب نروند . حاجی ما هم به حج می رود و هم به فقرا کمک می کند و مطالب دیگری که در سایت ها هست مثال زدند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی گفت ما شواهدی داریم که جای هیچ نگرانی برای شما زائران ندارد و با آرامش خاطر به حج اعزام می شوید .

ایشان اشاره کردند که توافقنامه ما محکم هست و جای نگرانی نیست و ما پیش بینی ها را انجام دادیم تا در مواقع خلوت و با زمانبندی در مشعر اعمال را انجام دهیم و قربانی را هم همه نیابت می کنند ودر قربانگاه حاضر نمی شوند .

وی از خیمه های کولر دار در عرفات و منی برای رفاه زائران خبر داد تا زائران در گرما مشکل پیدا نکنند.

ایشان به این مطالب اشاره کردند که مگر ما می توانیم از حج و ائمه معصومین بگذریم ، ما ۶ تا معصوم در مدینه داریم از جمله پیغمبر ختمی مرتبت   و بعد از مدینه برای انجام اعمال مناسک حج به مکه می روید

ایشان در ادامه مراحل انجام اعمال حج را برای زائران بیان داشتند.

قاضی عسگر چند تا سوال به زائران مطرح کردند تا زائران به دنبال این مسایل حج بروند تا با آمادگی به سرزمین وحی مشرف شوند.

۱_به کجا داریم می رویم؟ مدینه که ۶ معصوم داریم و مکه قبله اول مسلمانان و...

۲_ چگونه باید برویم؟ وی به آداب سفر اشاره داشتند که زائران به یادگیری مسایل بروند

۳_ چگونه باید باشیم؟ نحوه دعا کردن ما چگونه باشد و از خدا خیر دنیا و آخرت را بخواهیم.

۴_ چگونه برگردیم؟ متحول بشیم و یک حاجی واقعی باشیم و ...

حجه الاسلام قاضی عسگر از زائران خواست تا با روحانیون کاروان انس بگیرند و حتما در جلسات آموزشی شرکت کنند.

در ادامه در پاسخ به سوال یکی از زائران در مورد مچ بند گفتند که مچ بند مثل کارت شناسایی می باشد با توجه به اینکه کارت شناسایی در بعضی مواقع کنده و گم می شود مچ بند مطمئن تر بوده و مشخصات زائر از جمله موارد بیماری وی در ان درج گردیده است که در صورت بیماری و یا بیهوش شدن با این کارت با نرم افزاری که خوانده میشود نسبت به بیماری وی آگاهی یافته و درمان مورد نظر تجویز می گردد.

در پایان نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با ذکر دعا  جلسه را خاتمه دادند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار