پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش اسرار و معارف حج زائران حج تمتع استان اردبیل برگزار گردید

  • 29 خرداد 1396
  • 15:52
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 451 بازدید
  • Article Rating
همایش اسرار و معارف حج زائران حج تمتع استان اردبیل برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان عصر روز دوشنبه مورخ ۹۶/۳/۲۹ همایش متمرکز زائران حج تمتع استان با همکاری دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان و مدیریت حج و زیارت در مسجد ججین اردبیل برگزار گردید.

بر اساس این گزارش چمن آرایی از همکاری ۱۷ سازمان در ارتباط با اعزام زائران به مکه مکرمه و مدینه منوره خبر داد و گفت که سازمان حج و زیارت متولی و مسئولیت اعزام زائران را با همکاری نهادهای مرتبط که کار پشتیبانی و همکاری لازم را در امر اعزام زائران دارند از جمله نیروی انتظامی ، هواپیمائی، فرودگاه،هلال احمر و ... دیگر ارگانهای مربوطه نام برد و از زحمات آنان تقدیر نمود.

مدیر حج و زیارت استان از زائران خواست تا دستور العمل اندازه ساکها را مراعات نمایند تا در فرودگاه مشکلی از بابت عدم پذیرش ساکهای غیر استاندارد از طرف شرکتهای هواپیمایی قرار نگیرند.

وی در این همایش از معاینات زائران توسط پزشکان کاروان که در طول سفر نیز زائران را همراهی می نمایند خواستار همکاری لازم با پزشکان کاروان شد

چمن آرایی به زائران گفت که بصورت متمرکز از طرف سازمان با شرکت بیمه ایران زائران محترم بیمه شده اند و برای بیمه تکمیلی نیز با هماهنگی مدیر کاروان و پرداخت هزینه خود را بیمه تکمیلی نمایند.

وی از زائران خواست تا مراقب وسایل و پول نقد خود در طول سفر باشند ایشان به مواردی که شامل بیمه نمی باشند از جمله وجه نقد،طلا،سمعک گوشی، موبایل ،ویلچر و... را به زائران اعلام نمود.

مدیر حج و زیارت ؛ هزینه قربانی را به مبلغ چهار صد و هشت هزار تومان که مورد تصویب در سازمان قرار گرفته اعلام و از زائران خواست تا جهت سهولت امور قربانی در مکه با پرداخت هزینه آن از طریق سیستم ثبت نام در کاروان هماهنگی لازم در این خصوص قبل از سفر انجام گیرد.

چمن آرایی هزینه ثبت نام سفر را که شامل بلیط هواپیمائی و اسکان در هتل های مکه و مدینه ، هزینه تدارکات و تغذیه ، حمل و نقل درون شهری و برون شهری در طول سفر را توضیح داد و در خاتمه برای زائران آرزوی موفقیت و سلامتی و حجی مقبول را خواستار شد.

بنابر این گزارش در ادامه جلسه حجه الاسلام بیدار از آمادگی زائران در این لحظه های معنوی برای سفر به سرزمین وحی را فرصت و مغتنم دانست .ایشان گفت که زائران قدم در سرزمینی می گذارند که پیامبر اکرم (ص) قدم گذاشته است لذا از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرید.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اردبیل از زائران خواست تا مقدمات سفر را انجام و با تخمیس اموال، خود را برای سفر با مال پاک آماده نمایند.

وی در خصوص آداب سفر و اینکه قبل از سفر با غسل فی ما ذمه سفر معنوی خود را آغاز کنند. ایشان به مقایسه اعمال ظاهری و باطنی و معنوی سفر اشاره و بیان داشتند که انسان در این سفر روحانی  با کندن لباس دنیایی با نیت اینکه گناهان خود را از بدن می کند و با پوشیدن لباس احرام ،لباس عزت و کرامت به تن می کند را به زائران توصیه نمود .

حجه الاسلام بیدار  اسرار و معارف یکایک قسمتهای کعبه و مناسک را برای زائران تشریح و از زائران خواست تا در طول سفر در کلاسهای توجیهی بطور منظم شرکت نمایند.وی نظم را هم از اسرار حج دانست و گفت همه اینها برای ما درس زندگی است.

جلسه با مداحی یکی از مداحان استان و دعای سلامتی آقا امام زمان حضرت مهدی عج ا... به پایان رسید

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار