چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش زائران حج تمتع اردبیل برگزار گردید.

  • 05 مرداد 1396
  • 11:47
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 406 بازدید
  • Article Rating
همایش زائران حج تمتع اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان،عصر امروز مورخ ۵/۵/۹۶ همایش کاروانهای حج تمتع استان با حضور نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه استان ، زائران و مدیران و عوامل کاروان در محل مصلی اردبیل برگزار گردید

بر اساس این گزارش،چمن آرایی در ابتدای همایش عملیات اعزام زائران حج تمتع را تشریح نمود.

مدیر حج و زیارت از اجاره مسکن و تامین تغذیه و تدارکات را گفت که همه این اقلام تهیه و آماده پذیرایی از زائران توسط عوامل ایرانی در هتل ها در مکه و مدینه در روز های آتی می باشند.

وی پروازهای استان را ۹،۱۰،۱۱ مرداد اعلام کرد که تعداد ۷۶۵ زائر در قالب ۶ کاروان هستند و دو گروه مدیر مجموعه از استان برای ارائه خدمات به زائران  مکه و مدینه اعزام می شوند.  

مدیر حج و زیارت استان ایران را تنها کشوری دانست که به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری در مشاعر برای زائران بیمارستان افتتاح نموده است

ایشان از  زائران خواست تا در این همایش با همدیگر شناخت داشته و در طول یک ماه اقامت در مدینه و مکه همکاری لازم و احترام به یکدیگر را داشته باشند و مقررات کشور عربستان  را رعایت نموده  و نظم را بعنوان سفیران جمهوری اسلامی مخصوصا در فرودگاه مراعات نمایند.

در ادامه مسئول دفتر نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت استان با تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه و هفته حج ،  اعمال نمادین و سمبلیک حج را تشریح و از اسرار نهفته در باطن این اعمال مطالبی بیان کرد.

حجه الاسلام بیدار جای جای اماکن زیارتی را تشریح و گفت که سفر حج با سختی عجین گشته لذا نباید مسائل کوچک شما را از کوره در بیاورد.

وی درس حج را درس نظم بیان کرد و به زائران توصیه کرد با صبر و بردباری و نظم سفری پر خیر و برکت و  حجی مقبول داشته باشند.

سومین سخنران همایش نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم استان بودند.ایشان سفر حج را توفیق بزرگ از طرف خدا برای انسان دانستند .

حضرت آیه ا... عاملی از زائران خواستند که در کلاسهای آموزشی شرکت و از اسرار و اماکن زیارتی اطلاع داشته و مسائل حج را از روحانی و مدیران کاروان بپرسند. وی از زائران خواست که بدون پرداخت خمس و زکات به حج نروند.وی معنی لبیک را اطاعت و فرمانبرداری از خدا و شکستن بت نفس بیان کرد و از آثار فردی و اجتماعی حج و حل مسایل و مشکلات مسلمانان در اجتماع حج مطالبی بیان کرد.

عاملی از زائران خواست که اسرار حج را یاد گرفته و با پوشیدن لباس احرام عصیان را از بدن کنده و  از تعلقات دنیایی بدور باشند و همه اعمال را با فکر الهی و سیره امامان انجام دهند.

نماینده خبرگان رهبری در استان قسمتهایی از اسرار حج را تشریح و داستان حضرت ابراهیم را در ارتباط با توحید و امامت بیان نمود.

در ادامه همایش زائران با لباس احرام با راهنمایی مدیران کاروان اعمال نمادین حج را در مصلی اردبیل تمرین نمودند.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار