چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

آغاز عزیمت زائرین حج تمتع استان اردبیل از مدینه منوره به مکه مکرمه

  • 14 مرداد 1396
  • 11:07
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 696 بازدید
  • Article Rating
آغاز عزیمت زائرین حج تمتع استان اردبیل از مدینه منوره به مکه مکرمه

برابر گزارش واصله از مدیریت حج و زیارت استان اردبیل از مکه مکرمه؛ دو کاروان از زائرین اعزامی حج تمتع استان اردبیل بامداد امروز جهت به جا آوردن اعمال عمره تمتع وارد شهر مکه شدند، این گروهها با حضور آقای چمن آرا مدیرکل و مسئول حراست حج و زیارت استان اردبیل و مسئولین ستادی شهر مکه و همچنین عوامل ایرانی و عربستانی هتل طی یک مراسم ویژه مورد استقبال قرار گرفتند.

در طول ایام حضور زائرین در شهر مکه برنامه های متنوع زیارتی از سوی ستاد مکه مکرمه و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برای زائرین در نظر گرفته شده است، از جمله ؛ اعمال عمره تمتع، اعمال معذورین، برنامه های دعای کمیل در هتل، برنامه های سخنرانی علما، برنامه زیارت دوره قبرستان ابوطالب، غار حرا و ...

چمن آرا به همراه مسئول حراست استان همچنین شب گذشته از دیگر هتل محل استقرار زائرین استان اردبیل بازدید به عمل آورده و از نزدیک نسبت به بررسی و نظارت بر وضعیت هتل ها قبل از ورود زائرین ایرانی بازدید بعمل آورد. هتل صفوه دانه محل استقرار سه کاروان از استان اردبیل می باشد که توسط مدیران مجموعه استان اردبیل مدیریت و آماده ارائه خدمات شایسته و درخور شأن زائرین استان می باشد.

بر اساس گزارش ارسالی، تمام زائرین استان اردبیل در سلامتی کامل هستند و در هر دو هتل محل اسکان آنها یک مطب پزشکی دایر است. هیئت پزشکی هلال احمر حج و زیارت نیز مجوزهای لازم برای تاسیس بیمارستان در شهرهای مکه و مدینه را اخذ کرده و در حال حاضر آماده ارائه هرگونه خدمات پزشکی به زائرین محترم می باشد.

واحد حمل و نقل درون شهری ستاد مکه مکرمه نیز آمادگی کامل دارد تا با بهره گیری 23 خط سرویس و 4 ایستکاه اصلی حدود 86 هزار زائر ایرانی را از مسیر هتل تا حرم جابجا نماید. با توجه به سن و سال زائرین تلاش شده است تا اتوبوس های با ارتفاع رکاب پائین تر برای زائرین سالخورده و افراد ناتوان در نظر گرفته شود.

در حال حاضر6  کاروان از استان اردبیل با ظرفیت 794 نفر در سرزمین نور حضور دارد که از این بین دو گروه در مکه و چهار کاروان در مدینه هستند که گروههای مستقر در مدینه نیز تا روز دوشنبه 16 مرداد مصادف با 15 ذی القعده وارد شهر مکه خواهند شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار