پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اولین جلسه کمیته فرهنگی ، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار گردید.

اولین جلسه کمیته فرهنگی ، آموزشی ستاد اربعین استان اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان ، قبل از ظهر روز جاری پنجشنبه مورخ 27/7/96 جلسه کمیته فرهنگی ، آموزشی ستاد اربعین استان با هماهنگی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان و با حضور مسئولین نهادهای مربوطه در سالن اجتماعات حج و زیارت استان اردبیل برگزار گردید.

در ابتدای جلسه حجه الاسلام بیدار، از طرح های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برای زائران پیاده روی اربعین را مطرح نمود. وی از طرح نایب شهید از طرف زائران به ویژه شهدای مدافع حرم را توضیح دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت استان ؛ از برگزاری همایش اربعینیان در استان خبر داد که با هماهنگی سازمان های مربوطه در استان برگزار خواهد گردید.

بیدار، از آماده بودن اقلام فرهنگی  و بسته آموزشی جهت راهنمای زائران و توزیع در هیات مذهبی و مساجد را از دیگر برنامه ها دانستند.

ایشان تاکید نمود که محور اربعین امسال مردمی بوده و از مسئولین خواست تا در مقابل ادارات و میادین مورد تردد شهر جهت پوشش و فضاسازی محیطی بنر های اربعین نصب گردد.

بیدار، پیشنهاد مسابقه عکاسی نایب شهید برای ( جشنواره عبرات) را مطرح نمود که بصورت استانی برگزار گردد.

   چمن آرائی ، در ادامه جلسه با تاکید بر  هماهنگی و انسجام لازم جهت خدمت به زائرین پیاده روی اربعین را یاد آوری و توصیه نمود که زائرین از طریق دفاتر زیارتی مجاز ثبت نام نمایند و از مراجعه به افراد غیر مجاز که ویزاهای جعلی دریافت می کنند و موجب مشکل برای زائرین می گردند ،خوداری نمایند

مدیر حج و زیارت ، از بیمه نمودن ماشین های زائرین توسط نمایندگی بیمه مستقر در مرز که قصد ورود به عراق را دارند خبر داد. وی جهت رفاه حال زائرین مرز تردد را مرز خسروی اعلام کرد.

در ادامه حسن زاده ، نماینده هیات رزمندگان اسلام، از تهیه نرم افزار موبایل به زبان لاتین و آذری را برای زائرین که حاوی ادعیه و نقشه و مداحی های آذری و فارسی می باشد خبر داد. وی همچنین ایجاد یک موکب در شهرستان بیله سوار را برای پذیرائی از زائرین کشور آذربایجان، روسیه و گرجستان که در سه وعده از آنان پذیرائی می گردد گزارش داد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضاء شرکت کننده نقطه نظرات خود را در خصوص پیاده روی اربعین بیان داشتند.

خاطر نشان می سازد که امسال همایش یپاده روی اربعین استان از امام زاده سید صدرالدین تا امام زاده صالح برگزار و پس از آن شرکت ککندگان در نماز جمعه استان حضور خواهند یافت.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار