پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

جلسه توجیهی عوامل کاروانهای عتبات اعزامی ایام نوروز 97 استان اردبیل برگزار گردید.

جلسه توجیهی عوامل کاروانهای عتبات اعزامی ایام نوروز 97 استان اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان ، قبل از ظهر روز پنجشنبه مورخ 17/12/1396 جلسه توجیهی مدیران راهنمای عتبات اعزامی ایام عید نوروز در محل سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار گردید.

بر اساس این گزارش چمن آرائی ، توصیه های لازم و ضروری سفر را برای مدیران راهنما اعلام و تاکید نمود که با توجه به شلوغی و ازدحام زائرین در ایام عید، از مدیران راهنما خواست تا آمادگی لازم و رعایت کلیه جوانب سفر،با دقت بیشتر در خدمت زائرین باشند تا مشکلی برای زائرین بوجود نیاید. وی یکی از موارد مهم قبل از سفر را توجه مدیران راهنما به کنترل مدارک زائرین بخصوص گذرنامه ها دانست تا با داشتن 7 ماه تاریخ اعتبار گذرنامه ، صفحه خالی برای مهر ورود و خروج ، و کنترل عدم ممنوع الخروج بودن دانش آموزان ، دانشجویان ، رانندگان و افراد تعهد خدمت را ، از وظایف مدیران راهنما دانست تا در جلسات آموزشی به زائرین اطلاع رسانی نمایند.  

مدیر حج و زیارت استان ، کلیه دستور العملهای ابلاغی سازمان را به مدیران یاد آوری نمود تا مدیران با شناخت و آگاهی از وضعیت موجود در ایام عید، بتوانند اطلاع رسانی مناسب به زائرین را داشته و از اماکن زیارتی بهره لازم را ببرند.

وی یادآور شد که مدیران راهنما با برنامه های اعلام شده دفتر نمایندگی در عراق، برنامه های خود را تنظیم نمایند. و زائران را توجیه نمایند تا با توجه به شلوغی اماکن های زیارتی ، همکاری لازم را داشته باشند.

چمن آرایی ، یکی از موارد مهم دیگر در سفر را رعایت بهداشت فردی یاد آوری و از مدیران خواست تا نسبت به راهنمائی زائران در خصوص رعایت بهداشت فردی در ایام شلوغی مراقبت نمایند تا از نظر سلامتی زائران  در طول سفر مشکلی برای شان بوجود نیاید.

مدیر حج و زیارت استان ، نکات مربوط به  قوانین و مقررات کشور عراق را گوشزد و توصیه های لازم را به مدیران اعلام نمود.

وی، از مدیران راهنما خواست در برنامه های فرهنگی که از طرف بعثه مقام معظم رهبری در اماکن زیارتی اجرا می گردد، با زائران بصورت دسته جمعی و منظم در این برنامه های معنوی شرکت نمایند .    

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار