پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان اردبیل برگزار گردید

همایش متمرکز زائران حج تمتع استان اردبیل برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان ، همایش متمرکز زائران حج تمتع استان اردبیل عصر روز پنجشنبه مورخ 21/4/1397 با حضور زائران و مسئولین و با سخنرانی حضرت آیت ا... سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محترم استان در محل مسجد ججین اردبیل برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ، در ابتدای مراسم حجه الاسلام بیدار، پیام نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی را برای زائران قرائت نمود.

در ادامه برنامه نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان، اعمال نمادین مناسک حج را با تعدادی از زائرین که لباس احرام بر تن داشتند برای زائرین تشریح نمود.

بنابر این خبر در ادامه همایش ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان به ایراد سخنرانی برای زائران  پرداختند. حضرت آیت ا... عاملی به زائران توصیه نمود که در یادگیری مسائل احکام دینی دقت لازم را داشته باشند.

وی مسئله دیگر حج را مسائل اعتقادی بیان داشت و گفت که حضور زائران در نماز جماعت آبروی نظام جمهوری اسلامی را نشان می دهد و از زائران خواست تا نسبت به انجام اعمال حج با نیت قلبی توجه نمایند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اسرار و فلسفه حج  ابراهیمی را برای زائران تشریح و برائت از مشرکین یک مسئله بزرگ برای جهان اسلام عنوان و گردهمایی حج را بعنوان بزرگترین مسئله وحدت جهان اسلام که دارای پیام و برکاتی برای مسلمانان دارد برشمرد.

در پایان ، همایش با مداحی یکی از مداحان استان و دعا برای سلامتی آقا امام زمان عج خاتمه یافت .

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار