چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

چمن آرائی مدیر حج و زیارت استان اردبیل؛ تنها مرجع ثبت نام زائرین اربعین سامانه سماح می باشد.

چمن آرائی مدیر حج و زیارت استان اردبیل؛ تنها مرجع ثبت نام زائرین اربعین سامانه سماح می باشد.

ودود چمن آرائی روز دوشنبه مورخ 23/7/1397 در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استان شروع ثبت نام زائرین در سامانه سماح را از 4 مهر ماه همزمان با سراسر کشور اعلام کرده و  گفت روند ثبت نام همچنان ادامه دارد. 

مدیر حج و زیارت استان اعلام کرد که با پیگیری های بعمل آمده برای اولین بار دفتر موقت کنسولی عراق در استان مسقر و صدور روادید در استان انجام می پذیرد.

وی از شرکت در جلسه هماهنگی ستاد مرکزی اربعین استان و کمیته های زیر مجموعه که بصورت مستمر در استان تشکیل و هماهنگی های لازم در جهت برپایی مراسم اربعین صورت می گیرد خبر داد که امیدواریم با تلاش و همت مسئولان و همکاری کلیه بخشهای مرتبط بتوانیم با حداکثر توان در خدمت زائرین اربعین استان باشیم.

چمن آرائی در خصوص اطلاع رسانی ثبت نام زائرین اربعین در سامانه سماح افزود: اطلاعیه‌های ثبت‌نام زائرین اربعین در سامانه سماح از طریق خبر صدا و سیمای استان، از طریق شبکه پیام دولت، رادیو پیام استان ، سایت اطلاع‌رسانی اداره بصورت مستمر و متناوب انجام می گیرد.

وی همچنین از کاهش هزینه سفر اربعین با دستور رئیس جمهور محترم خبر داد و گفت: که هزینه سفر اربعین شامل ویزا، بیمه و خدمات پزشکی مبلغ 234875 تومان می باشد و مابه التفاوت هزینه سفر زائرینی که قبلا پرداخت نموده اند پس از ایام اربعین مسترد خواهد شد.

مدیر حج و زیارت استان گفت: اطلاعیه‌ها و دستورالعمل و بخشنامه‌های مربوط به اربعین از طریق کانال پیام‌رسان گپ به اطلاع کارگزاران زیارتی می‌رسد.

وی توضیح داد که آمار زائرین ثبت نامی استان تا تاریخ22 مهر ماه سالجاری 5413 نفر می باشد.

چمن آرائی از مشتاقان سفر زیارتی اربعین خواست تا برای ثبت نام در سامانه سماح به موقع و در اسرع وقت اقدام به ثبت نام نمایند و ثبت نام خود را به آخرین روز های اربعین موکول نکنند. زیرا در مرزها ویزا صادر نخواهد شد.

در خاتمه مدیر حج و زیارت استان؛ به هم استانی ها توصیه نمود که مراقب افراد سود جو و فرصت طلب باشند و برای ثبت نام فقط از طریق سامانه سماح بصورت اینترنتی یا از طریق دفاتر زیارتی تحت نظارت حج و زیارت استان اقدام نمایند.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار