پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

اختصاص ۱۰۰ هزار دینار ویژه زائرین اربعین

اختصاص ۱۰۰ هزار دینار ویژه زائرین اربعین

🔸 دبیر کمیته سیاسی کنسولی ستاد اربعین:

🔹 پرداخت ۱۰۰ هزار دینار با همکاری بانک مرکزی و بانک ملی از روز یک‌شنبه مقدور است.
🔹 
ارز اختصاص یافته در خاک عراق و از طریق بانک‌هایی که اعلام می‌شود به زوار پرداخت می‌شود.
🔹 
پرداخت ریالی ارز مزبور در ایران خواهد بود و زوار از طریق کد اختصاصی ارز خویش را در شهرهای عراق و مبادی ورودی عراق می‌توانند دریافت كنند.

 

مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی:
♦راه ثبت نام و دریافت دینار برای زائران اربعین و ♦نکاتی که مردم برای دریافت دینار عراق باید بدانند
🔹مهدی کسرایی پور مدیرکل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی چگونگی و راه ثبت نام و دریافت دینار برای زائران اربعین را تشریح کرد.
🔹در گام اول، زائرینی که در سمانه سماح (سامانه سازمان حج و زیارت) ثبت نام کرده اند و ویزایشان صادر شده، می توانند به اپلیکیشنی که بانک ملی برای این موضوع در نظر گرفته، مراجعه کنند، و از طریق تلفن همراهشان، نسبت به پرداخت معادل ریالی یکصد هزار دینار عراق با نرخ 96 ریال، یعنی نهصد و شصت هزار تومان اقدام کنند.
🔹پرداخت معادل ریالی که به آن اشاره کردم، از طریق کارت های شتابی و از طریق اپلکییشن، انجام پذیر است.
🔹پس از پرداخت پول که به ریال است، افراد رسید و کدی دریافت می کنند که باید آن را نگه دارند.
🔹پرداخت ارز در کشور عراق انجام می شود. یعنی همکاران ما، 50 نقطه را در سه شهر کربلا، نجف و کاظمین مشخص کرده اند که در آن جا مردم می توانند ارز خود را دریافت کنند. همچنین در سه نقطه مرزی مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه، پرداخت ارز به مسافران تعبیه شده است.
🔹بنابراین زائران گرامی با مراجعه به اپلیکیشن و هنگام ثبت نام مشخص می کنند که در کدامیک از این 50 نقطه که اطلاعات و آدرسش در اپلیکیشن موجود است، می خواهند ارز خود را دریافت کنند. ناگفته نماند که زائران در نقطه ای که می خواهند ارز خود را دریافت کنند، باید رسید یا کد خود را که در زمان پرداخت ریالی آن، دریافت کرده را نشان دهند تا احراز هویت انجام شود.
🔹حداکثر تا سقف 100 هزار دینار به صورت اسکناس به زائران پرداخت خواهد شد.
🔹 مردم می توانند به سامانه های تعبیه شده مراجعه کرده و ریال خود را واریز کنند. بانک ملی نیز اعلام کرده که می تواند از روز دوشنبه، ارز را تحویل مردم دهد. البته طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا 3 روز بعد از اربعین، افرادی که موفق نشده اند ارز خود را دریافت کنند، با مراجعه به نقاط پیش گفته، می توانند دینار خود را تحویل بگیرند

 

⭕ویزای تقلبی تنها مشکل برخی از زائران در مرزهاست
فرمانده قرارگاه اربعین ستاد کل نیروهای مسلح:

🔹در حال حاضر وجود ویزای تقلبی تنها مشکل برخی از زائران اربعین حسینی در مرزها است.
🔹خوشبختانه امروز شاهد وجود امنیت کامل، تسهیل امور زائران و انضباط و مدیریت خوب در مرز شلمچه هستیم که این مهم با همکاری تمام زائران محقق شده است.
🔹از زائران می خواهیم که در دریافت روادید خود از مسیرهای قانونی اعلام شده اقدام کنند و خارج ویزا تهیه نکنند و فریب افراد جاعل را نخورند، همراه داشتن گذرنامه نیز الزامی است.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار