پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

««شعبان ماه مناجات و اخلاص/اهتمام برای نیکی به هموطنان سیل زده

««شعبان ماه مناجات و اخلاص/اهتمام برای نیکی به هموطنان سیل زده
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به حلول ماه شعبان المعظم نوشت: در واقع شعبان ماه مناجات و اخلاص و دعاست آنجا که در مناجات شعبانیه آمده است :إِلَهِی إِنْ كنْتُ غَیرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِك فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَی بِفَض...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت به مناسب حلول ماه شعبان مطلبی را در صفحه مجازی خود منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:
نامش مبارک و ایامش شریف است از آن رو که ماه مناجات ، رحمت ، خیر ، شادی و برکت است شروعش با سه میلاد فرخنده ای است که اسلام ناب محمدی (ص) قائم به قیام و رشادت ها و صبوری های آنان است. میلاد نوری از تبار محمد مصطفی (ص) که حضرت در وصفش فرمودند:"حسين منی و انا من حسين "او که نماد ذلت ستیزی و عزت خواهی وحق طلبی بود.میلادی که به ولادت برادر ، یار و اسوه رشادت و شجاعت و ایمان به اباعبدالله (ع) می رسد ابوالفضل العباس ، پرچمدار و میر علمدار لشگر حسین ابن علی که نمونه کاملی از وفاداری و معرفت واخلاص بود و پیوند این عید به ولادت نور دیگری از انوار مقدس الهی امام سجاد (ع) که در خطبه ای غرا یزیدیان را رسوا ساخت واز صحیفه سجادیه تا دعای ابوحمزه ثمالی و زیارت امین الله را به عنوان چشمه ای جاری برای مناجات سالک طریق حق از خود بر جای گذاشت .
در واقع شعبان ماه مناجات و اخلاص و دعاست آنجا که در مناجات شعبانیه آمده است :إِلَهِی إِنْ كنْتُ غَیرَ مُسْتَأْهِلٍ لِرَحْمَتِك فَأَنْتَ أَهْلٌ أَنْ تَجُودَ عَلَی بِفَضْلِ سَعَتِك ...پروردگارا ! اگر شایسته رحمت نیستم، تو سزاواری که بر من با فراوانی فضلت بخشش نمایی.

ماهی شریف که بستر ولادت ولی مطلق الهی، مهدی موعود حضرت بقیه الله اعظم (ع) است او که خواهد آمد تا جهان را به عدل و داد الهی پیوند دهد .از آن رو این ماه را بزرگ می شمارند که در آن بهشت آذین بسته می شود و رزق بندگان زیاد و اعمال نیکو پاداشی مضاعف و مضاعف تر می یابند.باشد که ما نیز در این ماه، نیکی کردن به یکدیگر را بیش از هر زمان پیشه خود ساخته و با کمک به آنان که گرفتار و در مضیقه و شدت هستند بویژه هموطنان سیل زده ای که در این روزها بهاری همه دار و ندار خود را از دست داده اند ، توشه ای برای آخرت و شادی برای امروز خود و همنوعان خود فراهم کنیم . بویژه ما که به عنوان جامعه ای منتظر ظهور مصلح جهانی ، مهدی موعود (عج) هستیم باید بیش از هر کس و هر مردمی خود صالح و عامل به عمل خیر و نیکی باشیم و چه خیری بهتر از کمک به انسان ها و همنوعان گرفتاری که به آنی در حادثه ای طبیعی همه زندگیشان را سیل برد و جز تلی گل و چوب و سنگ و تخته بر جای نگذاشت.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار