پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان اردبیل برگزار گردید.

  • 12 اردیبهشت 1398
  • 09:32
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 284 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان اردبیل برگزار گردید.
همایش متمرکز زائرین حج تمتع ، توسط حج و زیارت استان و با همکاری مسئول محترم دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان ،با تشریح عملیات حج تمتع عصر روز پنجشنبه مورخ 12/2/1398 در محل مسجد ججین اردبیل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان اردبیل ، همایش متمرکز زائرین حج تمتع اردبیل ، با حضور پرشکوه زائران حج تمتع سالجاری مدیران کاروان و مجموعه و عوامل اجرایی در محل مسجد ججین اردبیل برگزار گردید.

بر اساس این گزارش ، مدیر حج و زیارت استان در تشریح عملیات حج به زائران گفت: هزینه های زائران به دو قسمت ریالی و ارزی تقسیم می شود، هزینه های داخلی شامل هزینه آموزش زائران بصورت متمرکز و غیر متمرکز ، هزینه های بیمه و هلال احمر، هزینه های فرهنگی ، هزینه هواپیما را تشکیل می دهد.

چمن آرائی افزود: هزینه های ارزی هم شامل ، خدماتی که کشور عربستان به زائران ارائه می دهد از جمله چادرهای عرفات و منا ، حمل و نقل برون شهری و درون شهری و حمل نقل اماکن زیارتی ، تغذیه و از همه مهمتر هزینه مسکن در مدت اقامت زائران در مکه مکرمه و مدینه منوره می باشد.

مدیر حج و زیارت ، با بیان اینکه برای اعزام زائران حدودا 14 وزارت خانه ،سازمان و نهاد های دولتی همکاری لازم را انجام می دهند تا امورات زائرین بنحو احسن انجام می پذیرد تا به حج مشرف شوند.

چمن آرائی از زائران خواست تا در اماکن زیارتی و مکان های پرازدحام صبر حوصله داشته باشند و با عوامل کاروان همکاری لازم را داشته باشند تا با صحت و سلامتی با حجی مقبول سفر خود را تمام کنند.

در ادامه همایش ؛ مسول حراست اداره مطالبی در خصوص امنیت سفر زائران ، مقررات و قوانین کشور عربستان و بحث حمل مواد مخدر مطالبی را عنوان نمود.

بنا بر همین گزارش در ادامه همایش متمرکز زائران حج ، حجت الاسلام بیدار، مسئول محترم نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان، از زائران خواست تا با حضور منظم در جلسات آموزشی قبل از سفر بتوانند مسائل حج را با آگاهی یاد گرفته و مشکلی از بابت انجام اعمال و مناسک حج نداشته باشند.

حجت السلام بیدار، در ادامه اعمال نمادین مناسک حج را به بصورت عملی در محل همایش برای زائران انجام داد تا زائران آشنائی اجمالی با اعمال حج داشته باشند.

بر اساس این خبر؛ سخنران بعدی همایش ، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه استان در خصوص اسرار و فلسفه حج توضیحاتی را به زائران ارائه داد.

سید حسن عاملی مقاسیه حج ابراهیمی و حج امام حسین علیه السلام را برای زائران توضیح و با این مثال که با سعی و تلاش حضرت هاجر خداوند آب زمزم را هدیه نمود و با سعی و حرکت امام حسین در کربلا، تربت حرم امام حسین را شفا قرار داد.

نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب استان؛ اصل اساسی حج را امامت دانست و افزود که اول و آخر حج امامت هست و با داشتن رهبری صالح و شجاع ،حج زائران کامل می شود.

سید حسن عاملی از زائران خواست که وقت خود را در بازارهای عربستان هدر ندهند و از فرصت حج بهترین استفاده را نموده و در خانه خدا و حرم شریف نبوی به نماز و قرائت قرآن پرداخته و در دعاها عموم مردم را در نظر بگیرند.

 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

آرشیو اخبار