پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور و آغاز دهه مبارکه فجر بر همگان مبارکباد

سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور و آغاز دهه مبارکه فجر بر همگان مبارکباد
12بهمن سال ۵۷ روز ورود تاریخی امام راحل به کشور بعد از ۱۵ سال دوری و تبعید، یک روز تاریخی در کشور ما محسوب می شود و این بازگشت مقدمه ای برای حرکت بی سابقه مردم و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود که در قرون اخیر ب...

12بهمن سال ۵۷ روز ورود تاریخی امام راحل به کشور بعد از ۱۵ سال دوری و تبعید، یک روز تاریخی در کشور ما محسوب می شود و این بازگشت مقدمه ای برای حرکت بی سابقه مردم و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود که در قرون اخیر بی سابقه بوده است .

در گذشته تمام همّ و غم کشورهای دنیا به خصوص کشورهای اسلامی بر این بود که چگونه دین و ارزش های دینی را در حوزه حکومت راه ندهند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ، بین دین و حکومت الفت و پیوند ناگسستنی برقرار شد که نه تنها در کشور ما بلکه در دنیا اهمیت بیشتری پیدا کرد .

در بهمن ماه سال ۵۷ در ایران ، انقلاب بزرگ و شکوهمندی به رهبری امام خمینی (ره) به وقوع پیوست که با اعجاز خویش جهانیان را به شکفت واداشت . انقلابی که به جرأت می توان گفت مهمترین حرکت اسلامی و جنبش انقلابی در تاریخ اسلام و متأثر از فرهنگ عاشورایی سیدالشهدا(ع) در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج) بوده است .

پیروزی انقلاب اسلامی از بزرگترین افتخارات ملت مسلمان ایران است که با یکپارچگی و وحدت کلمه ، حقیقت خواهی و ظلم ستیزی ، سرمشق و الگو و زمینه ساز بیداری و آزادی خواهی ملت های مظلوم و تحت ستم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای ستمکار را فراهم نمود . 

ملت عزیز ما به خوبی درک می کنند که هرقدر فشار دشمنان خارجی بیشتر شود حضور در صحنه لازم تر و ضروری تر و مایه برطرف شدن خطرهای احتمالی و غلبه بر مشکلات می باشد . هرچند انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به پیروزی ، آزمایشهای سخت و مراحل دشواری را گذرانده است اما حفظ و نگهداری و استمرار آن به مراتب مشکل تر بوده و نیاز به شناخت ، هوشیاری ، مقاومت و تلاش و همت بیشتری دارد .

بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در مورد حفظ انقلاب به صورت مکرر ، هم در وصیت نامه سیاسی، الهی و هم در سخنرانی هایشان ، تأکید فراوانی داشته از جمله فرمودند : "به ملت غیور ایران توصیه می کنم که نعمتی که با جهاد عظیم خودتان و خون جوانان برومندتان به دست آوردید ، همچون عزیزترین امور قدرش را بدانید و از آن حفاظت و پاسداری نمایید ."

همچنین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدّظلّه العالی ) می فرمایند : "حفظ موجودیت انقلاب کار اول ماست که در استمرار جمهوری اسلامی تجسم یافته است". 

چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر را به  محضر مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه "مدظله العالی"، ملت غیور ایران، تبریک می گوئیم و امیدواریم با محور قرار دادن معنویت ، ارزشهای انقلاب اسلامی و پیروی از اندیشه های امام (ره) و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب (مدّظلّه العالی ) و اتحاد و همدلی ، از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان عطیه الهی به خوبی محافظت نماییم .    انشاءالله

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار