چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاری

همایش متمرکز زائران حج تمتع اردبیل برگزار شد.

  • 17 خرداد 1401
  • 10:34
  • حج تمتع
  • 0 دیدگاه
  • 340 بازدید
  • Article Rating
همایش متمرکز زائران حج تمتع اردبیل برگزار شد.
همایش متمرکز زائران حج تمتع اردبیل عصر روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه با حضور زائران و عوامل کاروان ها در محل مسجد ججین اردبیل برگزار شد.

همایش متمرکز زائران حج تمتع اردبیل عصر روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه با حضور زائران و عوامل کاروان ها در محل مسجد ججین اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج و زیارت استان اردبیل ، چمن آرایی مدیر حج و زیارت در این همایش گزارشی اجمالی از روند عملیات ثبت نام زائرین در سالجاری ارایه و افزود: تثبیت نرخ ارز سال ۹۹ زائران کمک شایانی به هزینه سفر زائران در مقایسه با نرخ سال‌جاری داشت و زائران در واقع یک سوم هزینه سفر را پرداخت نمودند. که اگر زایر، امسال ابتدا به ساکن در کاروان ثبت نام می کرد باید مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای سفر هزینه می کرد. که کل هزینه سفر زایر بطور متوسط ۴۵ میلیون تومان شد. مدیر حج و زیارت استان با تشریح نرخ هزینه سفر ؛ عمده هزینه ها را اسکان در هتل های مکه مکرمه و مدینه منوره ، حمل و نقل هوایی و درون شهری و برون شهری و تغدیه و تدارکات دانست. مدیر حج و زیارت عنوان کرد؛ افزایش هزینه خدمات در روز های اخیر توسط دولت عربستان در حدود ۳۰۰ درصد را یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه سفر دانست. مدیر حج و زیارت استان توضیح داد که برای اعزام زایران به سرزمین وحی در حدود ۱۵ ارگان و نهاد با حج و زیارت همکاری می کنند و هر کدام وظایف خاص خود را دارند. مدیر حج و زیارت گفت: در روز های اخیر با هماهنگی بانک مرکزی زائران ۵۰۰ یورو ارز همراه زائر را دریافت خواهند کرد. وی افزود : همه زائران تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند . ولی اشیاء قیمتی و طلا و جواهر تحت پوشش بیمه نبوده و زائران سعی کنند که این اقلام را با خود همراه نداشته باشند.چمن آرایی توصیه های لازم سفر و همکاری با مدیر کاروان را از عوامل موفقیت یک سفر دسته جمعی دانست و از زائران خواست که با همدیگر همکاری داشته باشند. مدیر حج و زیارت زمان اعزام زایران را اواخر خرداد اعلام و از خداوند منان برای زائران سفری خوش و آرزوی حجی مقبول نمود. در ادامه همایش رئیس پلیس فرودگاه اردبیل توصیه های امنیتی سفر را بیان و از زائران خواست که از همراه داشتن مواد مخدر و داروهای روانگردان خوداری کنند چرا که تبعات و جرم سنگینی در عربستان دارد.

در پایان این همایش حجت الاسلام بیدار اعمال و مناسک حج را بصورت نمادین برای زائرین انجام و آموزش های لازم را ارائه نمود.

امتیاز به خبر :

آرشیو اخبار